Штучний інтелект може стати наглядачем для людей на роботі


Опубликованно 29.03.2018 05:30

Штучний інтелект може стати наглядачем для людей на роботі

Новини технології: Машина може допомогти підвищити продуктивність, але постійний нагляд за кожним рухом на роботі сподобається далеко не всім.

Штучний інтелект прокладає свій шлях у бізнес. Компанії з різних галузей використовують його для прогнозування попиту, в процесі найму працівників і роботі з клієнтами. У 2017 році бізнес витратив 22 мільярди доларів на злиття і придбання, пов'язані з штучним інтелектом, що в 26 разів більше, ніж у 2015-му.

Аналітичний центр McKinsey Global Institute вважає, що саме тільки застосування штучного інтелекту в маркетингу, продажах та організації ланцюгів поставок може створити економічну цінність, яка включає доходи і ефективність, в розмірі 2,7 трильйона доларів за наступні 20 років. У Google вже поспішили оголосити, що штучний інтелект зробить для людства більше, ніж відкриття вогню або електрики.

Такі грандіозні прогнози розпалюють як тривогу, так і надію. Багато хто боїться, що штучний інтелект може знищити старі робочі місця швидше, ніж створить нові. Перешкоди на шляху доступу до технології, створені різним рівнем володіння і генерування даних, може призвести до того, що не велика кількість компаній будуть домінувати в кожній сфері.

Менш відомо, але не менш важливо і те, як штучний інтелект змінить робоче місце. За допомогою технології менеджери можуть отримати надзвичайний контроль над своїми підлеглими. Amazon вже запатентував браслет, який буде відстежувати рухи рук працівників на складах і з допомогою вібрацій підштовхувати їх до більш ефективної роботи. Компанія Workday визначила близько 60 факторів, які будуть вказувати на те, що працівник хоче звільнитися. Стартап Humanyze продає розумні ID-бейджи, які можуть відстежувати рух працівників в офісі і визначати, наскільки добре вони взаємодіють з колегами.

Стеження на роботі - не нове явище. Працівники на заводах вже давно відзначаються, коли приходять і йдуть. Керівники вже можуть перевірити, що підлеглі роблять за своїми комп'ютерами. Але штучний інтелект робить повсюдне стеження більш цінним, тому що кожен біт даних потенційно цінний. Дуже мало законів регулюють те, як дані збираються на робочому місці. І багато працівників безтурботно погоджуються на те, щоб за ними стежили, підписуючи свої трудові контракти. До чого все це призведе?

Для початку, штучний інтелект може допомогти поліпшити продуктивність. Бейджі Humanyze поєднують дані календарів і електронної пошти працівників, щоб визначити, наприклад, чи сприяє організація офісу командній роботі. Програма Slack допомагає менеджерам оцінювати, як швидко працівники виконують завдання. Компанії будуть бачити, коли їх співробітники "сачкують" ведуть себе неприйнятно. Вони починають використовувати штучний інтелект для виявлення аномалій у звітах про витрати.

Працівники теж отримають вигоду. Завдяки розвитку здатності комп'ютера бачити, штучний інтелект може стежити за тим, щоб працівники одягали необхідний захист і ніхто не постраждав під час роботи у виробничому цеху. Деяким може сподобатися отримувати відгуки про їх роботу та поради щодо того, що можна було б поліпшити. Стартап Cogito розробив програмне забезпечення з підтримкою штучного інтелекту, який прослуховує всі розмови співробітників із клієнтами й оцінює рівень співчуття", спираючись на певні "жалісливі агенти" в діалогах.

Машини можуть, наприклад, чітко визначити, хто заслуговує на підвищення у посаді або збільшення зарплати.

Втім, робота штучного інтелекту має і зворотний бік медалі. Алгоритми можуть успадкувати упередження своїх програмістів. Можуть бути і побічні наслідки. Наприклад, старші працівники можуть дещо повільніше виконувати завдання, ніж їх молодші колеги. І після холодної оцінки продуктивності від штучного інтелекту вони можуть втратити роботу. Також постійний нагляд на робочому місці в дусі Джорджа Оруелла може виявитися тривожним і чутливим моментом. Вже зараз користувачі починають думати над тим, як багато Facebook і інші технологічні гіганти знають про їхнє приватне життя. Компанії починають моніторити те, скільки часу їхні співробітники проводять на перервах. Компанія Veriato зайшла так далеко, що відстежує кожне натискання всіх працівників на клавіатурі, щоб завжди знати про рівень їхньої лояльності. Фірми можуть використовувати штучний інтелект для вивчення не тільки професійних контактів своїх працівників, але і їх профайлів у соціальних мережах.

Прихід штучного інтелекту на робоче місце означає визначити баланс між приватністю і продуктивністю. Чесний і більш ефективний працівник - це приз, якого варто прагнути, але тільки не шляхом образи і дегуманізації співробітників.

Раніше видання The Economist писало, що штучного інтелекту доведеться навчитися пояснювати свої "думки і дії. Людство більше не боїться, що машина вийде з-під контролю і почне робити що-те, про що її не просили. Страшніше те, що вона виконає потрібну роботу, але в якийсь непередбачуваний і шкідливий спосіб, який вона визначить як раціональний, але який дорого обійдеться людям. Адже розробники до цих пір не завжди точно розуміють, як саме відбувається процес машинного навчання.



Категория: Технологии