День в історії: П'ятий супутник Юпітера і петля Нестерова


Опубликованно 14.09.2018 06:31

День в історії: П'ятий супутник Юпітера і петля Нестерова

День тестувальника За легендою, 9 вересня 1947 року вчені Гарвардського університету, які тестували обчислювальну машину Mark II Aiken Relay Calculator, знайшли метелика, що застряг між контактами електромеханічного реле, і Грейс Хоппер вимовила слово "bug" (англ. "жук"), що стало пізніше терміном, що позначає комп'ютерну помилку. Вилучене комаху було вклеєно в технічний щоденник з супровідним написом: "First actual case of bug being found" (англ. "перший випадок у практиці, коли був виявлений жучок"). Цей кумедний факт поклав початок використанню слова "баг" у значенні "помилка". Відкриття п'ятого супутника Юпітера

У 1892 році американський астроном Едуард Барнард відкрив п'ятий супутник Юпітера – Амальтею. Вона стала останнім супутником, відкритим в ході візуальних спостережень (а не методом фотографії), і першим супутником Юпітера, виявлених після відкриття галилеевых супутників в 1610 році. Мертва петля

У 1913 році військовий льотчик Петро Нестеров в Києві над Сирецьким полем вперше виконав фігури складного пілотажу "мертва петля". Свою назву — "мертва" — отримала з-за того, що деякий час була розрахована тільки теоретично на папері і практично не виконувалася. Заслуга Нестерова в тому, що він почав використовувати підйомну силу крила для маневру і в горизонтальній і у вертикальній площинах. Він так довіряв своїм розрахунками, що перед виконанням "мертвої петлі" не пристебнувся ременем до літака. Розрахунки виявилися правильними, і у верхній точці петлі він не випав, як застерігали деякі, — відцентрова сила притискала льотчика до сидіння. Перші спроби виконати цю фігуру пілотажу здійснювалися на зорі авіації на літаках, які не витримували виникають при цьому перевантажень і руйнувалися, пілоти зазвичай не виживали. Вперше в світі фігура була виконана 27 серпня (9 вересня) 1913 року в місті Києві над Сирецьким полем П. Н. Нестеровим[2] на літаку " Ньюпор-4 з двигуном «Гном» в 70 кінських сил[3]. Цим маневром Нестеров поклав початок вищому пілотажу. Нагадаємо, раніше ми згадували підстава Гарварду і винахід скотча.



Категория: Новости