Галактики буде шукати штучний інтелект від Facebook

Опубликованно 12.12.2018 05:30

Галактики буде шукати штучний інтелект від Facebook

Дослідники "навчили" програму, побудовану з використанням штучного інтелекту – яка раніше застосовувалась для розпізнавання осіб в соціальній мережі Facebook – для ідентифікації галактик Всесвіту.

Результатом стала програма під назвою ClaRAN, здатна сканувати знімки, зроблені за допомогою радіотелескопів.Основне завдання, яке стоїть перед цим алгоритмом, полягає у виявленні радиогалактик – галактик, які випромінюють потужні радиоджеты з боку надмасивних чорних дір, що лежать в їх центрах.Програма ClaRAN є дітищем спеціаліста по обробці великих обсягів даних доктора Ву Чен (Chen Wu) і астронома, доктора Айві Вонг (Ivy Wong), обидва вчених з філії Міжнародного центру радіоастрономічних досліджень в Університеті Західної Австралії.Доктор Вонг сказала, що чорні діри лежать в центрах багатьох, якщо не всіх, галактик, Всесвіту."Ці надмасивні чорні діри час від часу вивергають джети, які можна спостерігати за допомогою радіотелескопів", - сказала вона."З часом ці джети розтягуються на великі відстані від батьківських галактик, що ускладнює виявлення батьківського галактики за допомогою традиційних комп'ютерних програм. Саме цьому ми намагаємося «навчити» програму ClaRAN".

Доктор Ву сказав, що алгоритм ClaRAN був побудований на основі програмного забезпечення для розпізнавання образів компаній Microsoft і Facebook з відкритим вихідним кодом.Він сказав, що програма була повністю перероблена і «натренована» на розпізнавання галактик замість людських осіб.Сама програма ClaRAN також має відкритий вихідний код, який можна знайти на GitHub.Як сказала доктор Вонг, новий огляд неба EMU, для проведення якого буде використаний радіотелескоп Australian Square Kilometre Array Pathfinder (ASKAP), розташований на території Західної Австралії, дозволить спостерігати близько 70 мільйонів галактик Всесвіту.Вона сказала, що традиційні комп'ютерні програми здатні коректно розпізнати лише 90 відсотків таких джерел, тому залишилися галактики в цьому випадку довелося б аналізувати «вручну».«Якщо програма ClaRAN зможе скоротити це число «важко виявляються» галактик в 100 разів, це означає, що астрономи-любителі, яких ми залучаємо у ролі добровольців при обробці знімків галактик, зможуть витратити звільнилося час на пошуки галактик нових типів», - пояснила вона.Дослідження опубліковане в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в яскравій галактиці знайшли дуже багато темної матерії.

Категория: Новости