Види і рейтинг толщиномеров лакофарбових покриттів автомобілів


Опубликованно 03.05.2019 07:10

Види і рейтинг толщиномеров лакофарбових покриттів автомобілів

ДТП, що супроводжуються кузовним ремонтом, головний біль покупців, які купують автомобілі на вторинному ринку. Виявити ознаки перефарбування, шпаклівки і заміни деталей допоможе професійний товщиномір лакофарбових покриттів автомобілів. Товщиномір: що це таке і для чого потрібен

Товщиномір для авто - прилад, що вимірює товщину фарби на поверхні кузова. Його застосовують з метою визначення кількості шарів лакофарбового покриття і наявності прихованих дефектів машини. Точність вимірювань приладу залежить від його типу і принципу роботи. Класифікація

Товщиноміри для авто першого класу відрізняються низькою вартістю, обмеженим числом функцій і складною експлуатацією: необхідно навчитися ними користуватися.

Другий клас володіє широкими можливостями, низькою швидкістю роботи, але точність вимірів у них вище, ніж у моделей першого класу.

У толщиномерах третього класу поєднуються якість і ціна. Прилади дорожче моделей перших двох категорій, але перевершують їх по надійності, точності і функціональності. З недоліків - необхідність регулярного калібрування товщиноміра і низька стійкість до негативних температур.

Професійні прилади відносять до четвертого класу. Такі товщиноміри самокалибрующиеся, перевершують інші моделі з характеристиками, функціями, надійності, точності і простоті експлуатації. Поділ по сфері застосування

Товщиноміри застосовуються в різних областях: Суднобудівна і автомобільна промисловість. Будівництво. Страхова діяльність. Експертна робота.

Висока точність вимірювань потрібно в багатьох сферах діяльності, зокрема - в автосервісах. Професіоналам при оцінці обсягу робіт потрібні прилади, що визначають шар лакофарбового покриття аж до мікронних часток. Для приватного використання підійдуть менш точні товщиноміри. Види толщиномеров за принципом роботи

Магнітні товщиноміри - самі прості з точки зору конструкції і принципу роботи. Вбудований в корпус магніт визначає ступінь близькості металу: чим він ближче, тим тонше шар фарби. Вимірювання відображаються на дисплеї.

Функціонування електромагнітних приладів будується на електромагнітної індукції. Датчик таких моделей толщиномеров сприймає кузов автомобіля як замкнуту ланцюг. Товщина шару лакофарбового покриття визначається за допомогою вимірювання щільності магнітного поля.

Виміри у важкодоступних місцях автомобіля виконуються ультразвуковими приладами. На поверхню кузова подається імпульс, величина якого виводиться на дисплей.

Вихревитковые товщиноміри застосовують при оцінці кольорових металів. Шар фарби на поверхні кузова заміряється допомогою проходження струму через катушечный провід і його подальшого впливу на магнітне поле.

Універсальні товщиноміри комбінованого типу та електромагнітні товщиноміри - найбільш популярні типи приладів. У продажу поширені ультразвукові моделі, що володіють точністю до 0,1 мм; їх функціонал не дозволяє відрізнити непрофарбовані ділянки від переливу фарби. Промислові прилади орієнтовані не тільки на заміри товщини лакофарбового покриття і володіють високою вартістю. Як вибрати товщиномір

Виробники пропонують широкий асортимент приладів, що розрізняються по вартості, функціоналу, точності вимірів. Як вибрати товщиномір і не помилитися? На що звертати увагу

Основним критерієм при виборі товщиноміра стають мети його подальшого використання. Для приватного застосування варто орієнтуватися на бюджетні прилади з оптимальними діапазоном, тривалістю і умовами роботи, в тому числі і технічними характеристиками.

На професійних моделях економити не варто. При виборі товщиноміра враховують кількість функцій і режимів роботи, величину похибки, чутливість тестера.

Бажано визначитися з набором необхідних функцій. Вдосконалені моделі толщиномеров оснащуються датчиками визначення ступеня корозії і вимірювання скловолокна і гуми. Подібні функції потрібні в суднобудуванні і будівництві, але в автомобільній сфері не потрібні.

Специфічні функції на зразок можливості роботи під водою не знадобляться при роботі з транспортними засобами. При цьому підсвічування не буде зайвою: виміри не завжди проводяться при достатньому рівні освітлення.

Автоматичне відключення при тривалому бездіяльності - корисна функція, особливо, якщо прилад енергозалежної типу. Не менше значення при виборі відіграє точність і похибка показань товщиноміра лакофарбових покриттів автомобілів. Також важливі широкий діапазон вимірів, тривалість роботи, стійкість до температур і кліматичних умов.

Для експлуатації в холодну пору року підійде магнітний товщиномір - він не залежить від температури, вологості і електроживлення. Для роботи в приміщенні більш пристосовані електронні аналоги.

Тривалість роботи товщиноміра і ємність акумулятора не менш важливі. Функція вибору мови не критична, але бажана: незважаючи на цифровий висновок показань, меню має бути російськомовним і полегшувати роботу.

Матеріал корпусу товщиноміра, на відміну від його кольору і звукового оповіщення, важливий. Більшість моделей виготовляються з ударостійкого пластику, але може поставлятися в комплекті захисний чохол. Рейтинг толщиномеров лакофарбових покриттів автомобілів

Перше місце в рейтингу займає компактний Etari ET-333. Популярність прилади цього виробника отримали завдяки маленьким розмірам і можливості зробити виміри в будь-якій точці кузова. В сучасній лінійці толщиномеров Etari модель ET-333 найбільш затребувана з електромагнітної серії завдяки збереженій компонуванні попередника ET-110 і поліпшеним характеристикам. Точність показань приладу становить 1 мікрон, похибка в нормальних умовах - не більше 3%, зросла швидкість вимірювань.

Окремо варто згадати умови вимірювань. Стандартно в рекламі зазначаються температура в межах кімнатної і значення для мінімальної межі вимірювань. Похибка вимірювань комбінованих або електромагнітних толщиномеров на холоді і при великій товщині металу значно зростає. До честі виробника толщиномеров Etari, інструкція до приладів досить чітка: точність вимірювань знижується не більше ніж на 0,1/oC при температурі нижче 18 градусів. Розкид вимірів для покриття 140 мікронів становить 131-148 мкм: цього діапазону достатньо, особливо якщо при фарбуванні кузов не виходжувалась сантиметр за сантиметром.

Модель ET-333 проста в експлуатації, але вимагає початкової калібрування: товщиномір комплектується сталевий шайбою і 102-мікронним шаром плівки для налаштування.

Переваги приладу: Компактні розміри і зручність читання даних з дисплея. Прийнятна точність. Можливість замірів на криволінійних поверхнях.

Недоліки: Доступно тільки точкове вимірювання. Відсутність пам'яті вимірів. Друге місце: CEM DT-156

Безперечним плюсом комбінованого датчика, який посів друге місце в рейтингу толщиномеров лакофарбових покриттів автомобілів, стала компактність: зручність роботи по вигинах з малим радіусом, практично не піддаються рихтуванню, безперечно. Функціонує прилад в двох режимах: безперервного і точкового вимірювання. У першому випадку відображається не тільки поточне значення товщини, але і середнє значення за час виміру і мінімум/максимум. Результати зберігаються в одній з 320 осередків пам'яті, розсортованих на чотири групи.

Найбільш точні показники у товщиноміра зафіксовані при вимірах стали: 3% з кроком в 1 мікрон і радіусом кривизни поверхні в 1,5 мм. Точність по алюмінію аналогічна, але крок змінюється до півтора мікрон, а радіус кривизни - до 3 мм; відповідальним за це можна назвати навколишній центральний електромагнітний датчик вихровий індуктор.

На відміну від більшості моделей толщиномеров, CEM комплектується штатним набором з п'яти, а не однієї, каліброваних пластин різної товщини. Прилад синхронізується з комп'ютером за допомогою USB для передачі даних та їх подальшої обробки штатним програмним забезпеченням, поставляющимся разом з пристроєм.

Користувачам може не сподобатися розташування датчика в нижній частині приладу, через що доводиться тримати товщиномір в напрямку "від себе" при роботі з вертикальними поверхнями кузова, при цьому дисплей перевертається догори ногами. Проведення декількох вимірів та їх перегляд дуже незручні, так що невідомо, на що сподівався виробник.

Переваги: Висока точність. Автоматичне визначення матеріалу. Збір даних при безперервному вимірі.

Недоліки: Нелогічність ергономіки. Незручність використання. Третє місце: UNIT UT342

У рейтинг толщиномеров лакофарбових покриттів автомобілів UNIT потрапив завдяки можливості роботи з чорних металів і кольорових сплавів з високою точністю: заявлена похибка не перевищує 3% в діапазоні від 55 мкм до 1 мм і стандартні 3 мікрона в діапазоні від 0 до 55 мікрон. Доступно два режими роботи: точкові і безперервні виміри, причому в другому випадку прилад автоматично вираховує мінімальні і максимальні значення товщини.

У вбудованій пам'яті можна зберігати до 2000 результатів вимірювань, чого достатньо для обстеження всього автомобіля.

Холод - ворог всіх толщиномеров цього класу, в тому числі і UT342, тому працювати з ним краще в приміщенні. Дотримання температурного режиму позитивно позначається на ресурсі акумулятора: в прилад вбудовано "Крона" малої потужності і невеликої ємності. В режимі точкових вимірювань батареї вистачає на 20 годин, при безперервних вимірах - і того менше. Досить середній показник для товщиноміра фарби автомобіля, ціна якому - майже 10 тисяч рублів.

Перевага у нього в порівнянні з аналогічними моделями пристроїв одне - висока точність і здатність працювати з металами будь-якого типу. Недолік, втім, теж один - мінімальна автономність. ET-444: четвертий за списком

Компактний прилад комбінованого типу, виконаний в тому ж корпусі, що й товщиномір ET-555, і практично ідентичний у застосуванні попереднім моделям - датчик упирається в поверхню, після чого стартує вимір. Робота пристрою автоматично починається в електромагнітному режимі, при відсутності сталі переходить в вихрострумовий.

Впровадження вихорострумового датчика збільшило ціну товщиноміра фарби автомобіля всього на 1400 рублів і зробило його цікавішим попередників: функціональність зросла, а точність залишилася колишньою.

Переваги: Компактні габарити. Можливість роботи в будь-якій точці кузова і з будь-яким металом.

Недоліки: Відсутність режиму безперервного виміру. П'яте місце: ET-11P

До створення цієї моделі виробник підійшов з толком і розстановкою: в комплекті йдуть три шайби для калібрування. Перша призначена для перевірки товщиноміра по магнітних металів, друга - з кольорових сплавів, третя - імітація лакофарбового покриття еталонної товщини. Абсолютно ідентична модель продається під маркуванням CHY-115; обидві марки куруються одним виробником - "Євротрейд". Тому питання про те, якою фірми вибрати товщиномір, в цьому випадку безглуздий.

ET-11P комплектується довідковими даними про середній товщині ЛКП автомобілів популярних марок і моделей - не тільки корисна інформація, але і можливість перевірки приладу на відповідність зроблених їм вимірів реальним величинам. Заявлена виробником точність - 3% - на практиці при налаштуванні за штатною пластині підтверджується: показання товщиноміра варіюються в межах 104-100 мікрон при ідеальних умовах. На холоді точність показань дещо знижується, що цілком логічно.

Звукова індикація безперервного режиму виявилася вельми зручною на практиці можна спостерігати за показаннями, а можна змінити налаштування і не звертати уваги на дисплей - прилад подасть звуковий сигнал при виході виміряної товщини за межі.

В теорії корпус пістолетного типу повинен бути зручним, проте на практиці все інакше: точних вимірювань можна досягти, тільки якщо прилад усіма виступами торцевій частині буде впиратися в поверхню. На деяких ділянках кузова - поруч з фарами, закруглених елементах - товщиномір буде марний. Втім, подібна проблема характерна для всіх приладів куркового типу: позначається велика вимірювальна майданчик.

Переваги: Можливість збереження в пам'яті 255 вимірювань. Зручний і великий дисплей.

Недоліки: Не завжди зручна форма; Орієнтований на заміри по площині. Шостий: Elcometer 456

Модель універсального товщиноміра, працює з усіма типами металів. Стандартна похибка - 3% при роботі з покриттями товщиною від 0 до 31 мм. Рішення з вбудованим або виносними датчиками, що підключаються через роз'єм, досить вдало на практиці. Моноблок добре показав себе при вимірах на рівних і відкритих поверхнях, корпус зі знімними датчиками - при вимірюванні важкодоступних ділянок зі складним рельєфом.

У комплекті з обома модифікаціями Elcometer 456 поставляється один з трьох датчиків - вихрострумовий, магнітний або універсальний. Датчики типу F застосовуються при роботі з магнітними металами. Поверхні з кольорових та інших металів заміряються датчиками типу N. Комбіновані датчики FNF застосовуються для кольорових і чорних металів. Сьоме місце: "Константа"

Багатофункціональний товщиномір "Константа К5" - прилад, що працює в декількох режимах з використанням різних методів: параметричного, індукційного та вихрострумового.

Виробник пропонує дві модифікації толщиномеров даної серії - для стандартних умов і підводний для проведення вимірів на глибині 60 метрів і більш. Різні методики вимірювань дозволяють працювати з покриттями з різних металів - чорних, кольорових, сплавах, діелектричних, з феромагнітними властивостями і інших. Нові алгоритми обробки даних перетворять отримані виміри з високою точністю.

У рейтингу толщиномеров лакофарбових покриттів автомобілів "Константа" опинився за рахунок своєї підводного модифікації - вельми цікавою, варто зазначити, відноситься вона до професійної категорії і застосовується у вузьких областях. Використовує в роботі магнитоиндукционный метод; може проводити виміри на пластикових, емалевих, густотертих та інших видах поверхонь неферомагнітних типу.

Виносний пульт управління призначений для калібрування товщиноміра підводного версії."Константа К5" може працювати в прісній і морській воді без збоїв у свідченнях і зниження точності вимірювань. Який товщиномір краще вибрати?

Інтерес до толщиномерам і їх асортименту на ділі обертається вельми мізерним вибором: якщо не брати до уваги дешеві моделі і дороге професійне обладнання високої точності, то залишається всього лише кілька марок. Отже, товщиномір якої фірми вибрати? Список гідних брендів сумно малий, а три з них і зовсім одного заводу: Etari, CHY і "Євротрейд", насправді не відрізняються один від одного і практично ідентичні. Несподіваним винятком можна назвати товщиноміри "Мегеон" - надійні і точні прилади.

Прилади куркового типу при найближчому розгляді виявляються не завжди вдалими копіями Etari ET-10 або ET-11 і відрізняються кольором корпусу та вартістю. Тому при виборі товщиноміра варто спиратися на наступні рекомендації: Потрібен компактний прилад з прийнятною точністю, здатний пробігтися по кузову автомобіля, обраного для себе або друзів-знайомих? Варто звернути увагу на комбіновані або електромагнітні товщиноміри: володіють достатньою точністю, невеликими габаритами, доступною ціною і прості в експлуатації. Для професійного використання ідеальним варіантом стануть ручні комбіновані прилади типу CEM DT-156: навряд чи доведеться оглядати автомобілі під снігопадом. Популярність курковий пристроїв стрімко падає: незручна форма корпусу зробила свою справу, а сучасні багатофункціональні і компактні моделі остаточно витіснили їх з ринку.

І, звичайно ж, озброївшись надійним товщиноміром, залишається не прогадати з автомобілем.

Michail Sunrise



Категория: Технологии